Tuesday, January 3, 2012

Tahun 2012

Hari ni hari pertama aku bekerja, ingatkan jalan lengang rupanya jem jugak... on the way ke pejabat kepala ligat memikirkan apa aku nak buat hari ni, terlalu banyak satu persatu disusun dalam kepala. Sepatutnya hari ni aku cuti untuk selesaikan segala kerja yang tertangguh tapi en suami kata kena kerja sayangkan cuti sebab tahun ni banyak nak pakai cuti. Aku akur... masuk pagar office terus thumb print dan pusing balik ke bank, bayar kredit kad yang dah dua hari lambat, alhamdulilah ada parking walaupun dah lambat, agaknya ramai yang masih bercuti, selesai bayar kad kredit, pusing balik ke office... minum, pekena nasi lemak dan nescafe.. alhamdulilah kenyang.. masuk office, ehhhh hanya sorang je roomate yang ada, tengok kat whiteboard ooooo semuanya cuti.. termasuk bos aku yang memang jarang cuti pun cuti jugak... waaaa kenapa aku tak cuti je hari ni.

buka pc... listkan apa nak buat:
1. call skm kuala kubu - promosi
2. borang advance belum isi
3. cuti besok - hrmis belum isi, gcr belum update
4. filing diploma belum buat

buka emel - tengok agihan tugas untuk 2012 yang terkini... alamak ada tambahan, kena ke cawangan sekurang2nya tiga kali tahun depan... out station..... la kita..

tiba-tiba ijoy telefon... tenggelam timbul suara nangis demam katanya tak bangun dan badan sakit-sakit terpaksa balik ni, kena hantar klinik sebab besok dah nak start sesi persekolahan... uhhh memang patut cuti je hari ni sebenarnya, sebelum tu en suami call bagi tau beberapa perkara;
1. kereta proton tu ada masalah lagi kena hantar servis sebelum tempoh jaminan tamat (aku ke yang kena buat - penuh persoalan)
2. duit angah bila nak amik
3. result angah bila keluar
4. transit adik dan abang dah settle ke belum

lepas tu angah pulak call, "mama angah ni nak kena beli buku ke tak payah??" aku juga kena jawab, last2 jawab "suka hati angah la, kalau rasa nak beli, beli je la dulu" mak dia dah tak larat nak fikir dah.
semua yang di atas aku kena fikir.... ehhhh sabar je la...

nak balik sat tengok ijoy, kalau teruk nak hantar klinik...

No comments:

Post a Comment