Friday, January 6, 2012

Meeting..


Sejak semalam, masuk kerja aja dah ada meeting, semalam meeting sampai pukul 1.15 pm, berasap kepala, aku bersyukur kerana masih lagi boleh mendengar dan memberi sedikit pendapat di dalam meeting itu. Aku membayangkan pengerusi mesyuarat, alangkah penatnya beliau kerana sentiasa bercakap tak berhenti dan sentiasa berfikir untuk membuat keputusan kepada semua catatan minit yang lepas. Memang patut dia berada di kerusi itu, Tuhan itu maha adil, kalau aku??? memang tak mampu sebab itu Allah letakkan aku di sini bukan di situ, Ya Allah aku memang bersyukur.. di atas rezeki yang engkau kurniakan.

Lepas meeting aku berkejat ke transit si adik untuk memastikan dia selamat sampai, maklumlah hari ni hari pertama dia menaiki kereta baby sitter tu, di hati kecil ini terfikir takut dia tertinggal atau mungkin dia tak biasa dengan cik liza tu. Sampai saja aku di transit terus nampak si adik yang sudah siap berbaju seragam sekolah agamanya.. dan dia terkejut melihat aku datang dan dia tanya "mama, kenapa datang/" untuk menutup kebimbangan terus aku berkata "saja jaaa nak bagi tau adik purse adik ada dalam beg sekolah agama" dan cik liza terus berkata "hari ni dia dah ada kawan, satu kelas dengan dia juga naik kereta saya dan duduk kat sini" alhamdulilah sekali lagi aku berasa amat bersyukur kerana anak ku telah mempunyai kawan untuk sama-sama duduk di foyer untuk menunggu cik liza bila habis sekolah.

Aku balik ke pejabat terus makan nasi goreng kampung, memang terasa amat lapar dan penat.

Petang tu ada meeting lagi... meeting tergempar kata bos, meeting berkenaan dengan promosi dan jeng jengnngg hujung tahun ini pusat kami mendapat satu program besar iaitu "konvensyen modal insan" yang mana majlis ini akan dirasmikan oleh YAB Perdana Menteri dan akan dihadiri oleh 1500 orang peserta dan 13 pembentangan paper . Yyrrrp biar betul boss, bukan calang program ni ... tapi kita kena berfikiran positif... anggaplah ini satu platform untuk menimba pengalaman baru dan kesernonokan.... yessss bolehhhh

No comments:

Post a Comment