Monday, July 11, 2011

Diploma Pengurusan Koperasi

Minggu lepas Khamis, kelas pertama untuk ICT1113 DPK telah mula, mula-mula masuk kelas ramainyaaaa 104 orang. Tiba-tiba ketua kelas bersuara "bangunnnnnn, Assalamualaikum puan". Terkejut aku, semua berdiri dan mengulang apa yang diperkatakan oleh ketua kelas - Mohd Akiff. Lepas salam dijawab, tak seorang pun duduk sehingga disuruh duduk. Aku mula terus memberi tahu, "lain kali kelas akan datang tak payah nak buat macam ni, rasa macam sekolah pulak". Sebenarnya aku rasa macam tak kena pulak buat macam tu. Biarlah dia orang ni dilayan seperti orang dewasa. Ini bukan sekolah lagi kan.

Kelas pertama ni aku tidak berniat untuk mengajar atau memberikan syarahan, cuma untuk berkenalan sahaja. Dari aktiviti yang dijalankan dapatlah aku mengenali hampir 80% dari mereka. Semua negeri ada. Selepas suai kenal aku membincangkan tentang silibus dan apa aktiviti dan assessement yang perlu mereka ketahui.

Diharapkan pelajar kali ni lebih baik dari kelas sebelum ni, good luck wahai student ku


No comments:

Post a Comment